יום רביעי, 23 במאי 2012

12. סוף המסע

קריאת ספר היא כמסע פנימי, ובו אנו עוברים תהפוכות בנפש ובמחשבה. קרוב לוודאי שאירועים רבים בספר זה השאירו בך חותם. כתבי מה השפיע עלייך, יותר מכל, ב"קלקידן" והרחיבי על כך, כמו"כ כתבי מה את "לוקחת" עמך כצידה לדרך מהמסע לאורך קריאת הספר (מהו המסר).

8 תגובות:

  1. הדבר שהשפיע עלי רבות מן הסיפור זה שבתקופת משבר, הבן קלקידן לא וויתר וניסה לחזור למוטב, ולנסות להחזיר את אביו למוטב, ולבסוף הצליח !
    המסר שאני לוקחת עמי הוא: אף פעם לא לוותר, כי אתה לא יודע עד כמה אתה יכול להיות קרוב למטרה, כח הרצון הוא הדבר היחיד שמשפיע!

    השבמחק
    תשובות
    1. יהל יקרה, את, וודאי, מכירה את "מכתב לאחי" של קובי אפללו. דברייך הם - בעצם - תמצית השיר. כח רצון ודבקות במטרה אלו תכונות חשובות מאוד, וכדאי לרכשן ולסגלן כבר בגיל זה.

      מחק
  2. הדבר שהשפיע עלי הוא שקלקידן הלך לאביו והוא לא ויתר על שאביו יחלים .
    ואני לוקחת לחיים שאם אני אוהבת מישהו אני אלחם עליו עד הסוף ושאני אדע שניסיתי לעשות את מיטב יכולתי , ושניסיתי להגן עליו .

    השבמחק
    תשובות
    1. שירן יקרה, העלת מסר חשוב... אהבה היא כח, היא עמוד שדרה ובחסותה אנו פועלים ללא גבולות.אני רוצה לחדד שאהבה כזו ראויה לבוא לידי ביטוי ביחסים משפחתיים... כי ללא המשפחה - מה אנו, ומה כוחנו?!

      מחק
  3. שקלקידן הלך לאבא שלו ואז הוא ניסה לאט לאט להחלים אותו ולבסוף הו הצליח. ואני אני חושבת שהמסר שאני אקח איתי לחיים שתמיד יש סיכוי להצליח ולעולם לא לוותר.

    השבמחק
  4. הדבר שהשפיע עליי היה מה שקלקידן עשה בשביל אבא שלו שהוא התעמת עם דובי.
    המסר מהסיפור הזה הוא שאין על משפחה, ותמיד אם יש מישהו בצרה רק המשפחה שלו תוכל לעזור לו.

    השבמחק
  5. הדבר שהשפיע עליי במיוחד בספר הזה, איך קליקידן ואחיו יכלו להתמודד עם האובדן של אימהם, ובכלל עם מה שקרה עם אבא שלהם שהיה בבית משוגעים,
    ולמדתי מכך איך אפשר להתמודד בלי הורים.


    שני ומזל.

    השבמחק
  6. הדבר שהכי השפיע עלי מהסיפור הוא שרונה עוזרת לאנשים וגורמת להם להשתנות , וגם אני יכולה לפעמים לעזור לאנשים שצריכים את עזרתי ונמצאים במצב קשה .
    ליאל

    השבמחק